Seria AX50 wykazuje wszystko najlepsze, co można obecnie zaoferować w zakresie satysfakcji klienta, dzięki wysokiemu poziomowi wydajności, redukcji zużycia energii, niskim kosztom utrzymania i wydajności pracy operatora z powodu komfortowych warunków pracy stworzonych przez rewolucyjny projekt „Dual-Floating”, w którym silnik, kabina i przekładnia funkcjonują niezależnie w jednym kadłubie/korpusie.
* drastyczna redukcja drgań z przekładni oraz z ziemi dzięki strukturze Dual-Floating
* obszerne, amortyzowane siedzenie OSS,
* nowy, bardzo czytelny wyświetlacz z przeprojektowanymi wielofunkcyjnymi dźwigniami.
* doskonałe warunki pracy oraz dostępność do kabiny operatora, która jest dostosowana do najwyższych kierowców w Europie;
* wyjątkowa widoczność zapewniona dzięki masztom, przeciwwadze i centralnie usytuowanemu szerokokątnemu lusterku wstecznym, standardowe wyposażenie wszystkich wózków;
* lekkość mniejszej kierownicy (300mm) i przeprojektowane dźwignie hydrauliczne.
Wszystko to zapewnia komfort osoby, która jest odpowiedzialna za bieżącą wydajność wózka, który jest konserwowany podczas zmiany.
Zadowolenie klienta wynika również z wiedzy, że na znakomitą rzetelność wózka Komatsu zawsze można liczyć, w jakimkolwiek zastosowaniu i w najtrudniejszych sytuacjach; cechy charakterystyczne dla asortymentu wyrobu AX50
* Przekonstruowana przekładnia z przegubem uniwersalnym ze stopu aluminiowego dla poprawy rozpraszania ciepła, wspomagana przez system chłodzenia z wyspecjalizowaną chłodnicą dla układu/instalacji oleju przekładniowego, który jest siedem razy silniejszy od poprzedniego,
* Najnowsza generacja układu elektrycznego z wodoodpornymi złączami i zcentralizowanymi skrzynkami na bezpieczniki, wraz z pokrywami, które zostały zaprojektowane tak, aby były wodoszczelne,
* Solidne, mocne silniki (4D92E oraz K21) zabezpieczone przez filtr …. cyklonu
* Wzmocnione siedzenie OSS
Z wyprzedzeniem nowych przepisów bezpieczeństwa, które wejdą w życie, seria AX50 spełnia standardy ISO3691 z czujnikiem człowiek na pokładzie, który, na wypadek jego/jej nieobecności, blokuje wszystkie funkcje hydrauliczne i rozłącza przekładnie poprzez sygnał alarmu, w przypadku kiedy hamulec parkingowy nie był zastosowany.
Nowa przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego i niezależna przednia oś przednia gwarantują kontrolę sprzęgła i nagłe zmiany kierunku z silnym, ale stopniowym przyspieszeniem. Podejście do ładunku jest łagodne a przeprojektowane dźwignie kierunkowe sterowane elektronicznie i światłą halogenowe (wyposażenie standardowe) są teraz bliżej do kół jezdnych dla szybszej i bezpieczniejszej kontroli.
Układ kierowniczy KAPS III jest niezwykle lekki, szybki i całkowicie hydrauliczny z systemem, który synchronizuje usytuowanie kierownicy i kąt kół, co zabezpiecza przed zjawiskiem znoszenia z kierownicy i kołysania typowego dla wózków, które nie są wyposażone w te udogodnienia, dające w rezultacie większą precyzję i bezp